czwartek, 15 lipca 2010

2010 Leszkowe zmiany vol. 1

Po przeszło roku jeżdżenia praktycznie bez żadnych wielkich inwestycji i napraw nadszedł czas poprawienia Leszka w kilku miejscach...

Poszukiwania wykonawcy nie były łatwe, zwłaszcza, że miałam kilka pomysłów na małe mody a innych kilka rzeczy wołało o pomstę do nieba... Leszek trafił do Gdańska dzięki poleceniu kolegi syreniarza, gdzie zajął się nim Andrzej - miły, chętny do pracy i bardzo oddany sprawie :)

Prace Andrzeja były następujące (spisane dosłownie z założonej przez niego książki bieżących napraw :D)
19.06.2010 - wymiana amortyzatora i wahacza przód prawy
20.06.2010 - wymiana amortyzatora i wahacza przód lewy (wstawione amortyzatory Monroe oraz dystanse, wahacze od WV Polo) - obniżenie przodu poprzez ucięcie sprężyn o 2 zwoje
21.06.2010 - reperaturka mocowania koła zapasowego
22.06.2010 - szlifowanie i malowanie podłogi bagażnika
25.06.2010 - reperaturki mocowania błotników w bagażniku
29.06.2010 - wstawienie reperaturki nadkola - tył lewy
30.06.2010 - wstawienie reperaturki nadkola - tył prawy
01.07.2010 - zagruntowanie podłogi i nadkoli
05.07.2010 - pokrycie bagażnika i nadkoli masą uderzenioodporną
06.07.2010 - wstawienie blachy w mocowanie wózka silnika
07.07.2010 - wstawienie reperaturek progów tył prawy i lewy
08.07.2010 - szlifowanie podwozia
09.07.2010 - poprawianie i konserwacja od spodu
10.07.2010 - uszczelnianie łączeń spawanych
11.07.2010 - konserwacja podłogi przygotowanie
12.07.2010 - konserwacja
13.07.2010 - szlifowanie i spawanie mocowań amortyzatora
14.07.2010 - zamontowanie zawieszenia tył (nowe amortyzatory, sprężyny, przewody hamulcowe, gumy zawieszenia)

Użyte środki:
  • guma uszczelniająca Sed 12 oraz Handy 999
  • cynk spray
  • podkład zwykły akrylowy
  • podkład reaktywny syntetyczny
  • baranek
  • masa konserwująca Noxudol 900
  • Brunox
  • farba strukturalna
Z ciekawostek - zamiast jednej kolumny MacPhersona Leszek miał przyspawane do sprężyny kombinerki, które miały za zadanie trzymać kolumnę w kupie... DRAMAT!!! zdjęcia tego fanta później :)

Ogólny efekt prac pozytywny, nie udało się obniżyć tyłu, w związku z czym został paskudny pozytyw tyłu. Nie udało się wsadzić kółek na chromowanych felgach Mangels - okazało się, że ET felg nie pasuje i trzeba będzie popracować nad lekkim poszerzeniem nadkoli.

Dalsze plany:
  • wstawienie silnika 1,3 od Wartburga (już zakupiony)
  • obniżenie tyłu
  • wstawienie chromowanych kółek
  • blacharka z przodu - podszybie i przednie nadkola
  • zmiany stylistyczne - jakieś pierdoły typu chromowane obręcze lamp, może malowanie (kiedyś...), wstawienie współczesnych foteli kierowcy i pasażera
  • jeżdżenie, jeżdżenie i jeszcze raz jeżdżenie na zloty :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz